Paradisträdets blomma,del 2

Nu har paradisträdets knoppar börjat slå ut. Så jag tänkte bara visa hur blomman ser ut utslagen.

pblom.jpg

Jag tycker blommorna har mer inslag av rosa i år än vad de haft tidigare.

Visst är de söta?

Jag läste någon stans också att trädet blommar inte förrän det har fått några år på nacken. Mitt är 12 år gammalt och jag minns inte riktigt vid vilken ålder det började blomma.

Jag ska försöka ta en helbild så småningom på trädet också, det är så svårt för det är trångt i mitt uterum 🙂

3 thoughts on “Paradisträdets blomma,del 2

  1. Anita

    Fantastiskt söta blommor. Jag tycker mycket om enkla, skira … gärna vita blommor. Anspråkslösa men så näpna och vackra. Och dom gör sig ofta väldigt bra på bild. Det är ofta lättare att fota små blommor än stora svulstiga.

    Med detta inlägg vill jag alltså säga att jag tycker paradisträdets blommor är väldigt söta och din bild är jättevacker.

    Kram
    Anita

    Svara
  2. langberg Inläggets författare

    Jag håller med dig Anita. Små, skira blommor är ofta de vackraste och också de som är lättast att fota, det har väl med skärpedjupet att göra. Det är lättare att få skärpa på hela blomman om den är liten 🙂
    Tack för din kommentar!
    Kram Ulla

    Svara
  3. Margreth Manbring

    Hej, har några kraftiga paradisträd på jobbet. Denna vinter har de fått blommor för första gången. Skall jag vattna träden extra när knopparna nu visat sig eller skall man vara snål med vattnet.

    Blir glad för skötselsvar så att inte blommorna dör.
    Mvh Margreth Manbring

    Svara

Kommentera

