Aquarello, en pelargon

Mitt senaste pelargonköp, Aquarello, en pelargon för konstnärer kanske? 🙂

Jag tycker namnet är så vackert och det passar verkligen denna pelargonen.

Den är så fluffig och vacker och det rosa och vita flyter verkligen ihop, precis som i en akvarell.

Blomsterlandet har pelargonveckor just nu och när jag var där så kunde jag inte motstå denna.

Det blev också en doftpelargon, men den återkommer jag till när den blommar. Jag gillar doftpelargoner, de har ofta så vackra blommor och så doftar ju bladen så gott.

8 thoughts on “Aquarello, en pelargon

  1. Mona K

    Oj vilken vacker pelargon. Jag själv fick en stickling med namnet Mona, får se hur den ser ut i blommning.
    Ha det gott!
    Kram Mona K

    Svara
  2. Anita

    Nämen … så vacker den är och vilket vackert namn. Jag är ju inne på akvareller just nu. Den måste jag se om jag hittar på mässan imorgon, namnet är ju så lätt att komma ihåg. Och att det vita och rosa flyter ihop … ja det stämmer ju verkligen på en akvarell som är målad vått i vått. Så glad jag blev nu, när jag fick se din bild, precis innan det är dags att gå och lägga sig.

    Ha en bra dag imorgon Ulla!

    Kram Anita

    Svara
  3. Lotta

    Ja, den var verkligen vacker! Och ett passande namn, kan känna färgerna som möt när man målar vått-i-vått. Härlig bild, Ha det så bra 8`)

    Svara
  4. langberg Inläggets författare

    Ja, den är verkligen härlig den här pelargonen. Och den heter ‘Aquarello’ med o på slutet, det missade jag att skriva i går.

    Tack ska ni ha allihop för att ni tittade in 🙂
    Önskar er en skön helg!

    Svara
  5. Catharine

    Hmm, jag som inte skulle skaffa några nya blommor i vår 🙂 vi planerar att ev åka till England i maj och då vill jag inte ha för många blommor eftersom det blir svårt med vattning och sånt. Är det soliga dagar blir uterummet som en bakugn och då måste man vädra och vattna ofta. Men en pelargon till kanske 🙂

    Det ser förresten ut som om de har fixat en massa buggar i WordPress. Just nu fungerar det igen för mig (ta i trä osv).
    Hälsn
    Cathy

    Svara

Kommentera

