Några vårblommor

Det dräller ju av vårblomsbilder överallt så man kan kanske känna en viss mättnad inför dem.

Men man kan ändå inte låta bli att fotografera dem, för det är ju så vackert när det lyser av vårblommor överallt i naturen just nu. Och allt händer så snabbt när det väl sätter igång.

En skylt som talar om att här finns en naturstig. Här brukar vi vandra varje vår, min man och jag.

Svalört i ett lite skuggigt läge.

Snart överblommade.

En myra på vårlunch 🙂

Nu är våren här på riktigt!

9 thoughts on “Några vårblommor

  1. akson

    Det går inte att låta bli att fotografera vårens första blommor. De är helt underbara, liksom dina bilder. Fotot på vitsippan är ljuvligt vacker.

    Svara
  2. Anneli

    Åh, vilka fina bilder. Jag blir dock otroligt förvånad när jag ser ett namn på en blomma som är fel. Säkert ett snabbt misstag men visst är det en Svalört och inte en Vårlök som så vackert visar sig på bild 2? ;O)

    Jag önskar dig en trevlig onsdag!!

    KRAM!

    Svara
  3. langberg Inläggets författare

    Anneli, här har du nog rätt.
    Jag ska genast rätta till misstaget. De växer så blandat här, vårlöken och svalörten så jag tänkte inte så noga på vilken det var just vid detta fototillfället 🙂

    Och tack allihop för era rader!

    Svara
  4. Claus

    Visst, så mycket ögongodis på en gång. Det gäller att njuta varje dag. Dina bilder ger en extra dimension på vårblommorna

    Svara
  5. Anita

    Ulla … jag har ju inte tid att sitta här. Jag ska ju packa. 😉 Du får inte lägga ut så fina bilder så jag bara blir sittande och tittar. Som vanligt flödar ljuset som det bara flödar hos dig. Glad blir jag av dina bilder, det blir jag alltid. 🙂

    Ha det gott … nu tillbaka till packningen.

    Kram Anita

    Svara
  6. Ninni

    Visst finns det vårblommebilder att titta på men inte så många så vackra som dina bilder är…Ljuset i dina bilder är så behagligt och trolskt, jag hittar inget bättre ord just nu. Man njuter….

    Svara
  7. Anja

    Vilken poesi i dina bilder! Att förmedla det mest hjärtknipande, det mest sårbara i en blomma – helt otroligt! Som melankolisk folkmusik.

    mvh, Anja

    Svara

Kommentera

