Min egen Ametistranka

När jag var i Botaniska trädgården i mars så såg jag en växt där, Ametistranka, som jag blev väldigt förtjust i. Jag bestämde mig då för att försöka få tag på frö till den. Så jag beställde frö från Impecta (länk dit finns i min sidomeny)

Och nu har jag en egen liten Ametistranka.

Fröna är ganska svårgrodda och tar tid på sig, jag har bara fått upp en. Men en till verkar vara på gång i krukan. Man ser den lilla grodden till höger i bilden.

Så här ser blommorna ut. Denna bilden är från mitt tidigare inlägg om Ametistrankan. Det inlägget finns här

Så nu får jag se hur det går med denna. Alltid spännande med nya växter och extra roligt blir det ju när man dragit upp dem själv.

4 thoughts on “Min egen Ametistranka

  1. Anita

    Ametistranka är en nyhet för mig. Men visst är den vacker och extra stolt blir man ju när man lyckas att driva upp den själv. Den rankan du fått upp ser ju kraftig, frisk och välmående ut. Ska bli spännande att följa den till blomning.

    Ha det gott!

    Kram Anita

    Svara
  2. Ninni

    En helt okänd växt för mig. Väldigt söta blommor, ser nästan ut som ett litet djur med de ljusa ögonen…Ja, visst är det roligt att sätta fröer och se hur det växer…och extra roligt när det är svårgrodda fröer som till slut kommer upp:)
    Kram Ninni

    Svara

Kommentera

