Änglatrumpet, del 3

Hej på er, ni som eventuellt kikar in här nu!  Varmt har det ju blivit och tropiska nätter ska det bli också.

I uterummet är det också en tropisk känsla just nu. Min änglatrumpet blommar och blommorna doftar verkligen ”tropiskt” när de slår ut på kvällen.

Innan blomman har öppnat sig så är färgen starkt rosaröd. Den bleknar lite efter hand sedan.

Här kan man se att de allra nyaste blommorna faktiskt är vita i början. Först så trodde jag att jag fått en vit änglatrumpet i stället för en rosa 🙂

Blommorna går ihop på dagen och vecklar sedan ut sig igen, framåt kvällningen. Blommorna håller några dagar, det beror lite på hur varmt den står. Min änglatrumpet står ju väldigt varmt just nu, så blommorna slår ut fort när den väl börjat blomma. En härlig växt är det i alla fall.

Jag har ju skrivit två andra inlägg om änglatrumpeten också och de inläggen hittar du under kategorin ”Uterumsväxter”.

Jag önskar er en fortsatt fin sommar!

/Ulla

6 thoughts on “Änglatrumpet, del 3

  1. Ninni

    Oj, vad man känner sig tjatig:-) men du tar så vackra bilder! De är verkligen pampiga Änglatrumpeterna, vilka klockor…
    Kram Ninni

    Svara
  2. Anita

    Kan tänka mig att din änglatrumpet doftat ljuvligt under de tropiska sommarnätterna som varit. Min har nu äntligen knoppar men det tar nog någon vecka till tills dess jag får njuta av mina första blommor. Lustigt förresten att dina blommor blir nästan vita efterhand.

    Själv har jag varit bortrest till Liverpool och Wales under de mest varma dagarna här. Det var en underbar resa och vi hade verkligen tur med vädret. Det var precis lagom temperatur och inget regn.

    Ha en riktigt skön helg Ulla!

    Kram Anita

    Svara

Kommentera

