En egen ö

Tänk om man hade en egen ö 🙂

skarv

Den här skarven har hittat sin ö.

Den här bilden har fått ligga till sig ett tag. Ibland är det så med bilder att man gillar dem mer efter ett tag.

Ingen märkvärdig bild alls, men jag tycker om stillheten i den.

Och den är faktiskt tagen mitt i sommaren, trots det dova intrycket.

Och så passar jag på att önska er alla som tittar in här en Trevlig Helg!

Hoppas solen vill visa sig lite då. Det har varit ont om den varan här den senaste tiden…..

11 thoughts on “En egen ö

  1. Orchid

    Väldigt vackert, vilsamt foto! Undrar just vad man skulle ta med sig till en egen ö. I nuläget kameran, tror jag.
    Vi har haft en solstrimma här på morgonen. Det ser helt annorlunda ut.
    Trevlig helg till dig också!
    Ingegerd

    Svara
  2. pudelflickan

    Alla dina blomsterbilder och naturbilder är så vackra. Du har ett eget sätt att fotografera på som får fram en speciell känsla.
    Önskar dig också en trevlig helg.
    Kram Hedvig

    Svara
  3. Anita

    Men det är ju en alldeles utsökt bild. Känner mig som jag smyger lite på skarven som sitter där på sin egna ö.

    Sol har vi inte men väl snö. Imorse när jag vaknade var det vitt på marken. Trafikkaos har det varit på sina håll, trots att snötäcket inte varit tjockt. Men alla är väl ovana nu kan jag tänka.

    Och jag vill passa på att önska dig också en riktigt trevlig helg!

    Kram Anita

    Svara
  4. Liane

    skönt med en stillsam bild. Gillar den skarpt, den ger en påminnelse om att ta vara på lugnet, njuta av det & inte bara stressa på. Naturen bjuder ju på så många vackra stilleben.

    Svara
  5. Leif B

    Hej! Ja, övertydliga bilder har en förmåga att minska i betydelse i det lite längre loppet så därför gillar jag bilder som växer. En fin bild bjuder du på där du framhäver skarvens karaktär. Skarvar som också framkallar så många negativa känslor hos folk. Åtminstone här på östsidan. Jag kommer precis från en ö… Gamla stan. 🙂
    Trevlig helg!
    Hälsningar /Leif

    Svara
  6. langberg Inläggets författare

    Tack ska ni ha allihop för fina kommentarer till denna bilden!

    Och Leif, nej, skarvarna är väl inte så populära överallt. Dessutom så trodde inte jag att de höll till i insjöar, men det kan de tydligen göra också.
    Och Gamla stan är väl inte fy skam, jag har varit där, men det är längesedan 🙂

    Svara
  7. Ninni

    Härligt vilsam bild som verkligen tilltalar mig. Kanske för att jag längtar till vår ö (inte egna) i Sverige…Till lugn och ro och vatten. Visst är det så att en del foton växer med tiden. Tur att du inte kastade det i papperskorgen;)
    Hoppas du får en skön helg! Kram Ninni

    Svara

Kommentera

