Lite vår i luften

Vilken härlig helg det har varit. Vi fick äntligen lite sol här, som jag hoppades på.

Och idag har vi gått en ljuvlig skogspromenad. Vi gick på ett nytt ställe som vi aldrig gått på tidigare och där fanns ett vackert vattenfall. Och jag hade ingen kamera med mig…. Min man blir lite irriterad på mig ibland när jag har kameran med mig för ”du stannar ju bara hela tiden” säger han då 🙂

Så jag får ju offra mig ibland och gå utan kamera 🙂 Och det är faktiskt också skönt, för man går ju friare då. Och det är säkert också bara inbillning, men visst ser man en massa motiv när man ingen kamera har med sig.

Så det får bli några bilder från koloniträdgården, där vi var igår och tittade till det.

knopp

Inga direkta vårtecken i sikte ännu, men man kan ändå ana ett annat ljus och lite skiftningar i färgerna.

nypon1

Och de gamla nyponen hänger med ännu. Solen sken igår också, men inte lika mycket som idag.

Men visst är det lite vår i luften!

6 thoughts on “Lite vår i luften

  1. Orchid

    Så härligt det måste vara att känna vår i luften! Den lilla knoppen påminner oss om att det blir grönska längre fram. Här är det en bit kvar, men ljuset är på väg tillbaka!
    Ha det så gott!

    Svara
  2. Vera

    *ler* Det är likadant här, jag stannar hela tiden och sedan får jag springa ifatt mannen som fortsätter att gå – men jag ser det så här: Jag får ju en intensiv intervallträning. *s*

    Svara
  3. Catharine

    Oh vad jag håller med dig om att man ser så många fina motiv när man är ute och inte har kameran med sig 🙂 Jag kan se en hel del när jag är ute med hundarna och inte kan ha kameran med t ex. Eller när man åker bil och det inte går så bra att stanna helt plötsligt.
    Vi hade lite sol igår och idag har det varit riktigt soligt hela dagen faktiskt. Men kallt är det, redan nu kl 4 på em är det minus 5. Det var nog ner till minus 14 inatt. Uterummet höll sig trots det runt +5. Nu kliar det riktigt i fingrarna att sätta igång med omplanteringar och frösådder.
    Ha en härlig vecka.
    Hälsn Cathy

    Svara
  4. arctosphoto

    Någon vårkänsla har jag väl inte direkt i detta ruskvädret. Såg att några bladknoppar på syrenbusken hade sprucket upp och lyste gröna. Stackare ….de får en köldchock! Snödropparna och vintergäcken blommar vackert i rabatterna 🙂

    Svara
  5. Anita

    Känner igen det där med att maken klagar för man ”ska stanna hela tiden” 😉 Jag brukar alltid se mina finaste motiv från bilen i motorvägen, när man kan vara övertygad om att det inte går att stanna.

    Helt ljuvliga bilder bjuder du som vanligt på. Den översta är bara så helt underbar. Den tycker jag fantastiskt mycket om. Vilka färger. Tack för den vackra tavlan att njuta av.

    Kram Anita

    Svara
  6. ÅsaV

    Hehe… jag känner så väl igen mig när man släpat runt på sin gubbe med kameran i högsta hugg. Men min gubbe klagar inte högt… däremot kan jag höra tydligt vad han tänker! 😉

    Syrenen hemma i trädgården har riktigt svullna knoppar! Jag vet ju att de sätts tidigt, men det känns i alla fall hoppingivande.Härliga bilder du tagit, som alltid!

    Svara

Kommentera

