Favoriter

Man får väl alltid några favoriter bland sina egna bilder.

Och när jag tittade in på  Å s a s   b l o g g sist så hade hon skrivit så fint om en av hennes favoritbild från år 2008. Hon skrev också att hon ville se våra favoriter så jag nappade på det 🙂 Kul, tyckte jag.

cosmos

Den här bilden är nog en av mina egna favoriter från 2008. Den är tagen i Botaniska trädgården här i Gbg en underbar höstdag i september, tror jag det var.

Jag kände redan direkt när jag tog denna bilden att den skulle nog bli bra. Kanske berodde det på det härliga vädret och det fina ljuset som var denna dag. Man blev på så gott humör och jag älskade verkligen just då att gå runt där  och fotografera blommorna som fortfarande blommade så fint.

Kanske kom det fram lite i bilden. Åtminstone inbillar jag mig det själv 🙂

Och blomman är en rosenskära.

11 thoughts on “Favoriter

  1. Ninni

    Det syns Ulla! Du är en mästare på ljus och här är det ett så vackert ljus i blomman. Den riktigt lyser! Kanske är det den goda stämningen som också påverkar fotograferingen…allt klaffar vid vissa tillfällen.
    Må så gott!
    Kram Ninni

    Svara
  2. Rajson

    Vilken ovanligt vacker färg på rosenskära!
    lika vackert fångat som vanligt.Det är ljuaet som gör det.Vet ej hur du får till det, men något speciellt är det!
    Hoppas du får en skön helg med fint fotoväder!

    Svara
  3. Karin A

    Jag minns faktiskt det inlägget du gjorde efter att ha varit där och fotat. Jag har nämligen bilder på samma underbara rosenskäror. En helt underbar bild med mycket känsla, förstår precis varför den är din årets bild.

    Har suttit en lång stund och kikat på dina senaste inlägg. Många vackra bilder! Tack för att du delar med dig.

    Kram Karin

    Svara
  4. ÅsaV

    Är det en rosenskära? En sådan färgteckning har jag aldrig sett på den förut – den ser ju tandig ut. Väldigt vacker och somrig bild dessutom – åh, vad jag längtar efter sommaren när jag ser den!

    Visst är det en härlig känsla när man redan i fotoögonblicket kan ana att man tagit en bra bild. Rosenskäran är en av mina favoritblommor. Otroligt blomvillig, vacker och tacksam!
    Kul att få se din favorit!

    Svara
  5. langberg Inläggets författare

    Hej allihopa och stort tack för era kommentarer!
    Kul att ni gillade min egen favorit 🙂

    Ja, blomman är en rosenskära, eller Cosmos, som de väl också heter.
    Det är en underbar blomma, och Åsa, den finns i många varianter.

    Trevlig Helg!

    Svara
  6. Mona K

    Vilken söt rosenskära, den påminner mig om polkagrisar med dess färger. Tänk när vi får glädja oss åt alla vackra blomster, jag längtar…..
    Kram Mona K

    Svara
  7. Anita

    Den här bilden är mästerlig! Kombinationen av ljus, rosenskära och Ulla blir oslagbart 🙂 Det är en riktig favorit hos mig också. En bild man blir vansinningt glad av, i synnerhet som snön börjat falla igen här och himmelen är alldeles grå. Då behöver man en sådan bild att titta på.

    Hoppas du får en riktigt bra dag. Nu ska jag gå och börja göra i ordning vår engelska frukost som är vår söndagstradition.

    Kram Anita

    Svara

Kommentera

