Pärlhyacint och vaxblomma

Här har jag lekt lite med skärpedjupet och använt växterna som ett naturligt filter. Lite målerisk känsla blir det då.

parlhy

Och jag satte vaxblomman bakom pärlhyacinten för att få fram effekten av att man kan ana vaxblomman lite svagt.

När man använder en stor bländare, 2.8,  och macroobjektiv så får man fram denna härliga effekt. Jag gillar den, men någon kanske upplever bilden som rörig.

vxblom2

Och här la jag focus på knoppen så att själva blommorna blev suddiga.

Vad skulle jag göra utan mitt macroobjektiv, hi, hi……jag älskar det!

Trevlig Helg passar jag också på att önska!

Regnet öser ner här idag, kanske är det vårregn 🙂

7 thoughts on “Pärlhyacint och vaxblomma

  1. Orchid

    Sååå vackra foton du har!!! Jag är mycket imponerad! Det är kul att läsa hur du gjort! Gissa om jag försöker hämta idéer från dina foton!
    Ikväll är det fotokurs igen. Vi ska ta med några av våra foton och få kommentarer. Ska bli väldigt intressant!
    Ha det så gott!
    Ingegerd

    Svara
  2. Ninni

    Jag gillar det också! Både dina fina foton och mitt macro(som för övrigt är detsamma som ditt) Vaxblomman är en riktig liten skönhet tycker jag, fin i buketter.
    Hoppas du får en skön helg!

    Svara
  3. Rajson

    Just detta lekande med skärpedjup, för- och bakgrund är ju SÅ roligt.Samma motiv kan bli så otroligt olika.
    Fotona är fint på olika sett.Kan inte säga att ag föredrar den ena före den andra!
    Ha en skön fortsättning på helgen!

    Svara
  4. Anita

    Underbart härligt måleriska bilder. Det finns inget rörigt där inte. Tvärtom så upplever jag harmoni när jag tittar på dom. Båda bilderna är så ljusa lätta och vackra. Den ljusa bakgrunden och så blommorna som är som målade med akvarellpensel.

    Kram Anita

    Svara

Kommentera

