Nu börjar det roliga! Projekt: Fuchsia Boliviana

Nu har jag fått mina fuchsiasticklingar! 6 stycken beställde jag och utav dem, två stycken fuchsia Boliviana, för säkerhets skull 🙂

Här är de precis nyanlända.

stickl1

Fuchsia Boliviana är de två främre med änglatrumpetliknande blad.

stickl2

Här är de omplanterade. De ser lite hängiga ut så här i början men de brukar hämta sig ganska snabbt. Det ska bli riktigt spännande att se hur de utvecklar sig framöver.

Jag har gjort en ny kategori som jag kallar:  Mina fuchsior 2009

För jag kommer att skriva och visa bilder om hur det går undan för undan och då är det bättre att mitt lilla fuchsiaprojekt får en egen kategori.

Håll tummarna nu 🙂

3 thoughts on “Nu börjar det roliga! Projekt: Fuchsia Boliviana

  1. Orchid

    Oh, så spännande! Det ska bli kul att följa dina fuchsior vartefter! Jag håller tummarna för att dom ska må bra!
    Det måste vara roligt att ha ett eget uterum!!!
    Lycka till!
    Ingegerd

    Svara
  2. Anita

    Det ska verkligen bli roligt att följa dina fuchsior. Så roligt att du skapat en avdelning bara för dem. Fuchsia Boliviana ser verkligen ut som änglatrumpet i bladen. Fantastiskt att det är en fuchsia.

    Kram Anita

    Svara

Kommentera

