En liten fuchsiarapport

För den som är intresserad så kan jag berätta att mina fuchsiasticklingar växer bra. De såg inte så mycket ut för världen när jag precis fått dem.

stickl2

Så här såg de ut då.

fuchsior

Och så här ser de ut just nu. Den största i bakgrunden är fuchsia Boliviana.

Jag har toppat alla utom den. Kanske att jag ska försöka få en stam på Boliviana. Jag har två av den så den ena kan jag toppa och den andra kan jag försöka få en stam på. De kan ju bli väldigt stora, det såg jag på Botaniska trädgården.

Jag ska presentera dem närmare med namn, senare när de blommar. För det är ju blommorna som är intressanta. Två av dessa fuchsior ska vara vinterhärdiga.

Jag återkommer med fler rapporter längre fram 🙂

Du kan se tidigare inlägg   H Ä R

3 thoughts on “En liten fuchsiarapport

  1. Ingegerd

    Så spännande! Plantorna ser riktigt friska och kraftiga ut. Det ska bli kul att följa med fram till blomningen och få se vackra foton på vackra blommor!
    Lycka till med fuchsiorna!
    Ingegerd

    Svara
  2. Catharine

    Fuchsior är väldigt tacksamma tycker jag, och väldigt lätta att föröka också. Sticklingar rotar sig nästan direkt utan några speciella knep. Jag har köpt två nya vinterhärdiga sorter som jag ska plantera ut så småningom. En heter Flash och är röd den andra är en F malga eller nåt sånt, också röd. Från Rockdala allihop. Vi har en vit sådan sedan tidigare och den växer och klarar vintrarna bra.
    Hälsn Cathy

    Svara
  3. Anita

    Dom ser fantastiskt fina ut. Jag har bara två fuchsior i år, Anita och Celia Smedley. Nästa år blir det nog fler. Ska bli väldigt spännande att följa dina Boliviana. Både den du tänker stamma upp och den du toppar.

    Ha en fortsatt härlig lördag 🙂

    Kram Anita

    Svara

Kommentera

