Fuchsian Tinkerbell blommar

Så här ser  Tinkerbell´s  blommor ut.  Hon slog ut under tiden som vi var på Kreta.

Blommorna är stora, mycket större än vad jag trodde de skulle bli.

thbell1

Färgen är väl härlig, lite polkagris över det 🙂

Det går lite trögt med knoppsättningen hos de övriga 4 fuchsiasorterna men en till visar i alla fall sina knoppar nu.

Boliviana växer snabbt, precis som en änglatrumpet, men inga knoppar syns där ännu. Så jag får tåla mig ett tag till med den 🙂

Återkommer med mina fuchsiarapporter när det händer något nytt där.

2 thoughts on “Fuchsian Tinkerbell blommar

  1. Ingegerd

    Fuchsian är verkligen vacker! Som du säger är det nog litet polkagris över den. Fuchsior är litet speciella blommor med sina ”kjolar” och alla färgvarianter.
    Jag ser fram emot fler fuchsiarapporter!
    Ingegerd

    Svara
  2. Ninni/fotografia

    Så eleganta de är knopparna med sin spetsiga form. Blommorna är ju läckra i den färgställningen, verkligen en fin fuchsia. Här har det varit mest uppehåll idag, en regnskur på eftermiddagen men usch så kallt det är även om man klär på sig ordentligt.
    Hoppas det blir fint till Midsommar.
    Må så gott!

    Svara

Kommentera

