I full blom, Fuchsia Boliviana alba

Nu blommar min fuchsia Boliviana alba för fullt!  Själva foderhöljet är vitt och alba står för  vit.

Klasarna med blommor är långa och har flera småklasar ovanför huvudklasen.

Blomman är lite svårfotograferad, svårt att få med hela klasen utan att komma alltför långt ifrån.

bviana

Den är verkligen läcker!

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska behandla den efter blomningens slut. Om jag ska klippa ner den lite för den växer ganska så yvigt. Efter blomklasen, där den har vuxit fram, så delar sig grenen i tre toppar. Där ser det inte ut att bli några blomklasar. Jag får väl pröva mig fram och se hur den beter sig.

close1close2

Och här två närbilder på den vackra blomman.

Det här blir nog de sista bilderna på Boliviana för den här säsongen 🙂

2 thoughts on “I full blom, Fuchsia Boliviana alba

  1. Ingegerd

    Så otroligt vacker fuchsia! Blommorna är helt underbara med sina vackra rosa/röda färg, de tillbakaböjda foderbladen i ljusare rosa ton!
    Hur du ska ta hand om den sen kan du nog fråga om på ”odla.nu”. Dom vet allt, skulle jag tro!
    Lycka till! Det var riktigt roligt att få se!
    Ingegerd

    Svara

Kommentera

