Blomsterprakt i Azaleadalen

I väntan på våren så tänkte jag visa lite blomsterprakt från Azaleadalen i Slottskogen, här i Göteborg.

Det är så fantastiskt vackert när det blommar där.

Jag har varit där flera gånger. Men det har nog aldrig blommat så mycket som just denna gången, eller rättare sagt, vi var där i precis rätt tid.

Det brukar blomma som mest i slutet på maj och början av juni. Det beror ju lite på hur vädret är.

Så det gäller att pricka in rätt tid för att kunna njuta av denna underbara blomsterprakt.

Ska tillägga också att dessa bilder är tagna med min allra första digitalkamera, så kvalitén är inte den bästa.

Men här är det blomningen som är huvudsaken 🙂

3 thoughts on “Blomsterprakt i Azaleadalen

  1. Anita

    Vilken fin ny layout du har. Ren och fin och din header är oerhört vacker.

    Dina bilder från Azaleadalen är helt makalösa. Jag hade ju förmånen att få uppleva den platsen för ett par år sedan, just i slutet av maj. Tyvärr var de gula doftande på väg att blomma ut då men blomsterprakten var ändå enorm. Vilken underbar oas ni har att besöka. När det gäller azaleor och rhododendron så är det så häftigt att blanda färger, blandningar som man oftast inte skulle göra i andra rabatter.

    Tack för dessa härliga längtansbilder 🙂

    Kram
    Anita

    Svara
    1. langberg Inläggets författare

      Tusen tack Anita! Ja, tro det eller ej men jag tröttnade faktiskt på den svarta layouten 🙂 Jag gillar denna nya just för renhetens skull. Det känns fräscht nu till våren och ombyte förnöjer alltid.

      Kram Ulla

      Svara

Kommentera

