Ljuvliga Kamelior!

Den danske konstnären Tage Andersen ställer ut sina kamelior i Palmhuset Gbg, just nu och jag har ju självklart varit där 🙂 Utställningen pågår fram till den 5 april.

I flera timmar gick jag runt och bara njöt av de vackra kameliorna. Försökte också hitta de bästa vinklar ur fotosynpunkt sett, vilket inte alltid är så lätt.

Djupt cerisa blommor.

Och en doftande skönhet.

Och här en ljuvlig kameliablomma i ljust rosa.

Ljuset föll fint därinne då det var en mulen dag, vilket är en fördel när man ska fotografera i växthus.

Fler kameliabilder från utställningen blir det i kommande inlägg.

Här kan du läsa om utställningen och om Palmhuset:

Trädgårdsföreningen i Göteborg


6 thoughts on “Ljuvliga Kamelior!

  1. Ingegerd

    Riktigt vackra foton! Kamelior är mycket eleganta blommor på något vis!
    Det måste vara roligt att kunna gå till Palmhuset och ”supa in” så vackra blommor!
    Ha det så gott!
    Ingegerd

    Svara
    1. langberg Inläggets författare

      Tack Ingegerd, ja, det är härligt att ha tillgång till stadens fina parker och växthus 🙂
      Våren känns långt bort ännu, med dimman och snön som inte vill försvinna….
      Ha det gott du med

      Svara
  2. Mona k

    Hej Ulla! Jag tycker du har lyckats alldeles fantastiskt bra med dina bilder. Oj vad ljuvliga dom ser ut, nu blir jag verkligen sugen på att införskaffa en kameliablomma.
    Kram Mona K

    Svara
  3. Anita

    Jag blir mer och mer förälskad i kamelior i synnerhet när jag ser dina fantastiska bilder. Du har verkligen fångat dem i sin skönhet så man bara sitter och njuter. Den rosa är ju helt ljuvlig. Och jag visste inte att det fanns doftande kamelior.

    Jag förstår att du njutit av besöket och ser fram mot fler bilder.

    Ha en riktigt skön helg 🙂

    Kram
    Anita

    Svara

Kommentera

