Hängpelargon Balcon Stellena

Nu börjar det hända lite saker i uterummet.  Tidigt i våras köpte jag två sorters sticklingar av hängpelargoner.  Den ena sorten, Balcon Stellena, har precis börjat blomma.

Den har enkla blommor i rosarött med vita kanter. Jättefin är den och än finare blir det nog när den blommar riktigt ordentligt 🙂

Igår planterade jag om den och hängde den på plats i uterummet.

Jag gillar pelargoner och det blir alltid några nya sorter varje säsong.

Den andra sticklingen återkommer jag till. Den verkar också lovande.

One thought on “Hängpelargon Balcon Stellena

  1. Ingegerd

    Mycket vackra foton! Som vanligt gillar jag ljuset i dina foton! Blommorna är underbara!
    Trodde jag hade kommenterat, men tydligen inte!
    Ha det så gott! Hoppas du får en strålande sommar!
    Ingegerd

    Svara

Kommentera

