Paradisblomster, del 2

Tänkte bara visa hur mitt Paradisblomster blommar just nu. Ett tag så såg det ut som ‘Rosalita’ hade gett upp. Men efter omplantering i större kruka och nerklippning, så satte hon fart igen.

Nu är det mer som en stor buske. Vet inte om det går att övervintra Rosalita i uterummet, kanske gör jag ett försök.

Jag har också, som ni kanske märker, bytt bloggmall. Alltid kul med lite nytt ibland. Det finns en Gallerifunktion i denna mallen och man kan också välja en egen bakgrundsfärg, väldigt bra tycker jag 🙂

Nu blir det kanske  lite glesare med inlägg här framöver, växtsäsongen börjar ju lida mot sitt slut,  men du är alltid välkommen till min andra blogg,

N a t u r g l ä d j e

Där håller jag till, när jag inte är här 🙂

Önskar er alla en skön sensommar och en skön höst!

2 thoughts on “Paradisblomster, del 2

  1. Ingegerd

    Dina foton är så detaljerade och visar verkligen denna vackra blomma!
    Jag hade önskat att jag kunde få tag på paradisblomster i år, men jag har inte lyckats. Jag får prova igen nästa år! Litet avis är jag allt…
    Ha det gott!
    Ingegerd

    Svara
  2. Anita

    Så roligt att Rosalita kom tillbaka igen. Och så fin hon är. Det känns ju som om hon är värd ett övervintringsförsök så fin som hon är.

    Svara

Kommentera

