Blommornas höstfest 2010

Jodå, blommorna har fest i Botaniska trädgården även denna september 🙂

(Förra årets bilder på ”blomfesten”  finns här )

Så här kommer några dagsfärska bilder ifrån Botaniska trädgården på årets ”blommornas höstfest”.

En tvåfärgad Dahlia i sin fulla prakt.

En liten späd skönhet.

Så vacker hon är i sin gräddfärgade ”klänning”.

Ingen höstfest utan en gul blomma.

Och en dansande lilja får avsluta årets höstfest 🙂

September är en härlig månad och förra året var vi där några veckor senare, runt den 20 sept.

Det blommade lite mer då, tyckte jag,  än nu, kanske det myckna regnandet har gjort att blommorna tröttnat lite snabbare i år. Men trots det så finns det ändå fortfarande en rik blomning kvar att njuta av.

( PS. Det var 2008  vi var där på hösten, jisses vad tiden går fort, var helt säker på att det var förra året …    🙂

5 thoughts on “Blommornas höstfest 2010

  1. Maria

    Hej Ulla.
    Jag har försökt att lägga in url ,kolla om det går att kommentera nu. Om inte berätta för mig hur jag ska göra för att få till det.

    Svara
  2. Anita

    Jo tiden bara rasar iväg. Vilka skönheter du bjuder på. Dahlior har jag precis bestämt mig för att jag måste ha nästa år. Såg så många vackra exemplar i Frankrike. Man behöver ju inte ha en dedikerad dahliarabatt, man kan ju faktiskt ha dom i andra ”utblommande” rabatter.

    Kram
    Anita

    Svara

Kommentera

