Vit klockranka

De här två bilderna är från mitt besök i Botaniska trädgården i september. Där fanns den här fina klockrankan med vita blommor, med lite inslag av ljusgrönt.

I våras försökte jag så den blåa klockrankan. Men jag misslyckades helt med det.

Troligen lät jag fröna ligga i blöt för länge före sådden så de ruttnade bort.

Jag tycker klockrankan är en jättefin växt och jag har lyckats med den flera gånger tidigare, men i år ville det sig inte riktigt.

Nästa vår får jag göra ett nytt försök och då ska jag inte lägga fröerna i blöt innan.

2 thoughts on “Vit klockranka

  1. Liane

    Fina bilder, gilalr färgen på klockrankan, det är en växt jag aldrig förökt mig på men det ser ut som att jag ska ge det ett försök för den är underbar 🙂

    Svara
  2. Anita

    Så vacker den är den vita klockrankan. Jag har ju haft den blå tre år nu fast i år satte den igång att blomma väldigt sent. Inte förrän i september. Det var precis som den stannade upp i blotta förskräckelsen när vi först fick en enorm värmeperiod och sedan massor av regn. Den stod bara still. Inte förrän i augusti började den sätta fart igen. Har aldrig varit med om det förut. Men … några klockor fick jag i varje fall njuta av innan frosten kom och tog dom.

    Kram
    Anita

    Svara

Kommentera

