Kallt, men fuchsian trivs ännu

Brrrrr…..vi har riktigt kallt här på västkusten också. 10- i natt och i uterummet var det nästan 0 grader i morse.

På dagarna blir det mellan 5 och 8 grader i uterummet och skiner solen så kan det bli ända upp mot 15, 16 grader.

Och min sommarfuchsia trivs där nu och blommar fortfarande. Bilden tog jag igår, solen sken och snön nedanför fönstren blev till en blå bakgrund 🙂

Jag tycker väldigt mycket om fuchsior, men de trivs inte så bra vare sig i uterummet eller på balkongen på sommaren, för det blir ofta alldeles för varmt för dem.

Men några fuchsior blir det alltid ändå varje säsong och jag brukar ha dem på vår framsida på sommaren, där blir det lite svalare för det är mot nordost.

Och sen på hösten/vintern trivs de fint i uterummet, så jag har lång glädje av blomningen.

4 thoughts on “Kallt, men fuchsian trivs ännu

  1. Ingegerd

    Oh, så vackert! Vilken skönt ljus i bilden!
    Här i Östersund har dricksvattnet en parasit i sig och vi måste koka allt vatten innan vi gör t ex kaffe eller borstar tänder! Kommer att vara ca 2 månader! Litet pyssligt, faktiskt!
    Ha det så gott i vintern!
    Ingegerd

    Svara
    1. langberg Inläggets författare

      Ja usch, Ingegerd, jag har ju hört om problemet med parasiter i vattnet hos er. Hoppas du har klarat dig undan magsjukan, förstår att det är lite bökigt att behöva koka allt vattnet före användning. Hoppas att det löser sig snart!

      Svara
  2. Liane

    Ljuvligt att kunna få njuta lite av fuschians härliga blommor. Jag lyckas aldrig övervintra mina ordentligt dom trivs inte då men i år har jag provat att dom få bo i uterummet så förhoppningsvis så kan dom kanske vakna till liv senare.

    Svara
  3. Anita

    Men Ulla … vilken ljuvlig bild! Jag blir helt stum. Man kan inte tro att den är tagen mitt i smällkalla vintern. Vilken söt fuchsia. Mina blommar faktiskt också liksom mina pelargoner. Dom vågar vägra vintern vilket jag tycker är skönt.

    Kram
    Anita

    Svara

Kommentera

