Igår knopp, idag blomma

Det blir långt mellan inläggen här just nu. Har inte riktigt hunnit med bloggen.

Så är det ibland. Men i alla fall så blommar äntligen min ena kamelia. Jag har väntat länge 🙂

Igår tog jag en bild på den första knoppen.

Och redan idag har den slagit ut. Solen har visat sig lite nu på dagarna och då blir det ganska varmt i uterummet.

Detta är min äldsta kamelia och jag tror det börjar bli dags för en omplantering efter blomningen. Den har inte så många knoppar i år, men jag gläds åt den ändå.

Det börjar likna vår nu, i alla fall i uterummet 🙂

5 thoughts on “Igår knopp, idag blomma

  1. rajson

    Så fin och frisk din Kamelia ser ut. Mina stackare mår inte bra men den röda har i alla fall lyckats blomma redan!
    HAde det stora nöjet och kika in bland alla vackra Kamelior i Palmhuset i onsdags!
    Tänk det var mitt första besök i denna fantastiska byggnad!
    Trevlig helg!

    Svara
  2. Anita

    Grattis till din första blomma! Min rödvita har ju blommat ett tag men igår upptäckte jag även knoppar som börjat öppna sig på min ljusrosa, den som brukar blomma till alla hjärtans dag. Den kommer nog att hålla på traditionen i år också.

    Ha en skön helg och njut av våren i uterummet!

    Kram
    Anita

    Svara
  3. Kristina Bonander

    Vad roligt att se bilder på din kamelia. Jag var för en tid sen på Edvard Anderssons växthus i Stockholm och fotade kamelior för min egen blogg, och blev lite smått förälskad i dem. Jag har aldrig haft kamelior men har läst att förutsättning för att lyckas är att ha just en sån sval vinterplacering som du kan erbjuda i din vinterträdgård. Nu har jag själv inget bra utrymme, så jag får hålla tillgodo med vackra bilder.(jag har inte lagt ut bilderna på min blogg http://www.kristinbonander.blogspot.com ännu. Blir nog i slutet av veckan)
    Många hälsningar
    Kristina

    Svara

Kommentera

