Crassula undilatifolia

Nu har jag skaffat mig en ny Crassulaart,  Crassula undilatifolia.

Jag hittade den på Ikea. Faktiskt har de en hel del  krukväxter där och man kan hitta fina suckulenter. Och, det bästa, krukorna har en etikett med namn.

Jag gillar Crassulasläktet. Det är tåliga och lättskötta växter och ofta blir de som små träd i formen. Av de bilder jag sett på nätet på just denna sorten, så verkar det som att blommorna blir rosa. Bladen skiljer sig lite från Paradisträdets, dessa är lite mer vågiga och lite tunnare.

Nu ska jag bara hitta en snygg kruka också att plantera den i, än så länge står den inne på nätterna, jag vågar inte sätta ut den för gott i uterummet ännu. Den måste vänja sig vid kylan där i små etapper först. Sedan kommer den säkert att trivas  lika bra som paradisträdet, ( Crassula Ovata )

 

3 thoughts on “Crassula undilatifolia

  1. Liane

    På Ikea kan man hitta mycket nyttigt både inredningsmässigt och blomstermässigt. Deras utbud är stort och jag brukar hitta många roliga växtfynd.

    Svara

Kommentera

