Kameliablomningen fortsätter

Det är lite samma känsla med kameliablomningen som när årets första blåsippor blommar, man blir lika betagen varje gång 🙂

Nu har också min andra kamelia börjat blomma. Det är kamelia C.M. Wilsson som jag köpte förra året.

Blommorna i år ser inte riktigt ut som dom gjorde då. Du kan jämföra med tidigare bilder  H Ä R

Nu har ju inte alla knoppar slagit ut ännu, så några blommor kanske kommer att bli som förra årets, med det fyllda i mitten. Varför blommorna inte ser ut så i år, det vet jag inte vad det beror på.

Fast jag tycker årets blommor är finare, om jag ska vara ärlig 🙂

5 thoughts on “Kameliablomningen fortsätter

  1. Rajson

    Kameliorna ger hopp om llus!
    Spännande med blomningen. Men den ändras sig kanse när den slår ut mer?!Kanske inte, lurigt är det!
    Vacker färg till det gröna!
    Ha det gott trots kylan!

    Svara
  2. Anja

    Underbart! Jag är också kamelia’fän’, även om jag inte har någon just nu. Nu finns de i affärerna så att jag borde nog skaffa en igen – en som jag hade haft i tio år bara dog helt plötsligt och därför har jag inte velat skaffa någon ny – tills nu:)!/Anja

    Svara
  3. Anita

    Visst är det underbart med kameliorna. Håller med om blåsippskänslan. Lustigt att blommorna förändrat sig. Men kamelior är alltid vackra. Jag tycker mina är lite annorlunda i färgen i år. Båda är ljusare än föregående år. De rosa är nästan vita och de rödvita är mer rosavita. Jag såg det tydligt när jag tittade på bilder från tidigare år.

    Annars känns våren avlägsen. Fortfarande massor av snö och kallt. Men nästa vecka är det mars … helt ljuvligt att tänka på.

    Ha en fortsatt skön vecka!

    Kram Anita

    Svara
  4. Liane

    Så fint kamelian blommar, jag gillar färgen det ger hopp om ljus, jag vaknade tidigt i morse och såg alla regnbågens färger på himlen, trots att klockan bara var lite före 7 så var det ljust =) så äntligen så vänder det torts snöfall och kallt men det går mot ljusare tider.

    Svara
  5. Ingela

    Hej! Så fina kamelior jag har köpt min första i år tyvärr tappade den sina knoppar, men de var ju inte så konstigt med tanke på att man inte får vända blomman utan att den tappar knopparna hoppas den klarar sig vårat uterum är under planering

    Svara

Kommentera

