En härlig Marguerit

Nu börjar det kännas lite mer inspirerande med växterna igen. Vädret har ju varit sommarlikt ett tag, ( dock inte just nu ), och då måste man ju bara ha lite sommarblommor 🙂

Jag hittade för ett tag sedan en helt ljuvlig marguerit med rosa blommor. Den är helt ny för mig. Jag föll pladask för den.

Det fina med denna marguerit är att blommorna har olika färg allt eftersom de utvecklas.

Från nästan helt vitt i knoppstadiet till härliga skiftningar i vitt/rosa för att slutligen bli helt rosa. Så det finns ju alltid blommor i olika nyanser, därför tycker jag den är så fin.

Och den påminner ju också om tusenskönan i knoppstadiet.

Just nu står den i uterummet, men den ska ut på balkongen när värmen kommer tillbaka.

One thought on “En härlig Marguerit

  1. Liane

    Så härlig liten marguerit. Tycker de tär lite spännande att följa en blommas skiftningar, otroligt vad naturen är kababel till att skapa ;p. Tack jag ville ha en ny header som speglar lite av mitt liv, där står hunden Leo i centrum och så växterna och naturen. Ja det har varit lite kyligt ett par dagar och så i morse på promenaden så mötte jag en kompis, taket på hennes bil var alldeles vitt till min stora fasa, men lite värme är utlova ttill helgen .

    Svara

Kommentera

