Busktomat Totem

Det duger ju inte att bara ha blommor på balkongen och i uterummet. Man måste ju ha något ätbart också 🙂 Det finns väl inget godare än att skörda egenodlat. Även om det är aldrig så lite.

Tomater brukar vi ha men just denna sorten har jag aldrig provat tidigare. Den växer och blommar fint i alla fall.

Mina övriga ätbara växter inskränker sig just nu till gräslök och persilja. Användbart till det mesta.

Kanske blir det något mer ätbart som hamnar på min balkong under sommaren, återstår att se 🙂

Skön sommar!

önskar Ulla

 

 

2 thoughts on “Busktomat Totem

  1. Ingegerd

    Underbara små tomatblommor!
    Jag har inget ätbart på min balkong, men jag ska göra en sommarsallad med min dotterdotter och överst ska vi lägga några penséblommor!
    Ha det så gott!

    Svara
  2. Liane

    Vad är väl mer sommar än egenodlade tomater, som barn minns jag sommrarna hos goda vänner till mina föräldrar där det odlades tomater i massor i växthus, det var bara tt gå & plocka solmogna varma tomater.

    Svara

Kommentera

