Kamelia och Tulpandags

Tänk om det inte fanns några blommor, så tråkigt det hade varit.

Nu kan jag återigen glädja mig åt min Kameliablomning i uterummet. Man blir lika glad varje gång när blommorna slår ut.

Det är min Kamelia C.M Wilson som precis börjat blomma.

Jag har en röd också, men det blir inga blommor på den i år. Till våren måste jag plantera om den, det blev aldrig gjort förra säsongen.

Och så de älskade tulpanerna, det går inte att vara utan dom heller.

Undrar om det inte är lite vår på gång i alla fall 🙂

One thought on “Kamelia och Tulpandags

  1. Anita

    När jag ser dina bilder så tror jag definitivt att våren är på gång. Så vacker den är din rosa kamelia. Min rosa har massor av knoppar men dom är fortfarande väldigt små så jag tror inte dom kommer att blomma förrän i mars, april. En väldig skillnad mot min rödvita som snart kommer att slå ut.

    Din tulpanbild är väldigt vacker. Jag har köpt hem 30 tulpaner, diverse gröna kvistar och brudslöja. Imorgon ska jag kasta ut julgranen och sedan blir det tulpanbuketter i hela huset. Mitt första vårtecken 🙂

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kram Anita

    Svara

Kommentera

