Bergsbyn Monte, Madeira

Nu drömmer jag mig tillbaka till Madeira en stund 🙂 Här kommer några bilder

från den vackra byn Monte, som ligger uppe i bergen ovanför Funchal.

Man kan ta sig dit på olika vis. Vi valde, efter en stunds överläggning, att ta linbanan upp.

linbana

Det var med skräckblandad förtjusning jag klev in i korgen.

Liite läskigt var det, men samtidigt väldigt häftigt. Och utsikten från korgen var hänförande.

 monte1

Utsikten uppe från Monte var inte heller dålig.

monte2

Uppe i Monte fanns också en vacker liten park.

monte3

Änglatrumpeterna var stora som träd.

Om du reser till Madeira någon gång så kan jag verkligen

rekommendera ett besök i Monte. Det är en väldigt vacker plats.

Men, vi tog inte linbanan tillbaka ner, vi tog taxi , för säkerhets skull 🙂

Man kan också åka den berömda slädfärden tillbaka ner till Funchal.

Den får vi prova en annan gång.

One thought on “Bergsbyn Monte, Madeira

  1. Anita

    Jag längtar tillbaka till Madeira och hoppas på att få åka dit igen. Har vissa planer men dom ligger långt fram. Kommer också ihåg änglatrumpeterna. Visserligen blir dom stora hos oss också på en sommar men där var det verkligen träd!

    En skön vecka önskar jag dig!

    Kram
    Anita

    Svara

Kommentera

