Doftpelargon Orange Fizz

Det här är en härlig doftpelargon tycker jag. Blommorna är färgstarka och ganska stora.

Doften påminner om en blandning av ingefära och citron.

ofizz1

Bladen är ganska sträva. Den växer fint och får den det svalt på vintern så blommar den nu.

ofizz3

Lite roligt med denna pelargonen är också att den sätter massor av rotskott!

Det har jag aldrig sett tidigare att pelargoner gör, men det kanske finns fler pelargoner

som gör det.

Det kommer upp flera små plantor i krukan nu. Bara att ta upp och sätta i en ny kruka.

Den har också en härligt grön färg på bladen.

2 thoughts on “Doftpelargon Orange Fizz

  1. Anita

    Har fortfarande inte fått in rutinen att titta i din växtblogg, men nu kom jag ihåg det och då ser jag att du har en likadan pelargon som jag. Jag älskar också Orange Fizz. Jag har min uppstammad och den har mängder med blommor nu. Jag har flera olika sorters doftpelargoner men Orange Fizz är den jag tycker mest om, både när det gäller blommorna och doften.

    Önskar dig en riktigt fin nationaldag!

    Kram
    Anita

    Svara
    1. langberg Inläggets författare

      Anita, jag uppdaterar ju inte så där jätteofta här 🙂 Men jag tänkte försöka att göra det
      lite oftare nu under sommaren i alla fall. Vi får väl se hur det går med det.
      Ja, Orange Fizz är en härlig pelargon!
      Tack för att du kikade in och ha en fin Nationaldag du också.
      Kram Ulla

      Svara

Kommentera

