Guckusko, repris

guckos6

 

Upptäckte att jag tagit bort mitt inlägg med Guckusko. Jag har ju raderat mina
naturbloggar ett antal gånger tidigare 🙂 (det ska jag inte göra igen)
Guckuskon är så fantastisk vacker så den förtjänar verkligen att få vara med i bloggen.

 

guckos2

Försommaren 2010 var vi uppe vid Kinnekulle och tittade på Guckusko. Där finns ett fint
bestånd. Det var riktigt magiskt att gå där bland de vackra orkidéerna. Lite trolsk känsla.

gucko3

Och ljuset var fantastiskt fint denna försommardag.
Så, nu ska de få bli kvar här i bloggen 🙂

 

One thought on “Guckusko, repris

  1. Anita

    Vilken tur att Guckuskon fick komma tillbaka till din blogg för den är ju verkligen vacker. Jag har aldrig sett någon i verkliga livet. Förstår att det var magiskt att gå omkring bland dom. Har alltid tyckt den har ett så lustigt namn. Men läppen ser ju verkligen ut som en sko och ‘Gucku’ är tydligen ett dialektalt ord (från Roslagen) för gök. Och det stämmer väl att göken ropar som bäst när Guckuskon blommar.

    Önskar dig en riktigt fin helg. Vi har haft regn i två dagar men idag skiner i varje fall solen … än så länge 🙂

    Kram
    Anita

    Svara

Kommentera

