Nerium Oleander ‘Emilie’

Nu har jag köpt en ny Nerium! Jag är så glad för jag har inte haft någon på ett tag. Jag köpte en för några år sedan men den var så hårt driven och blommorna var inte fina.

Denna som jag köpt nu ser ut som en Nerium ska se ut 🙂 Den kommer från Sicilien. Detta är en Nerium med enkla blommor i rosa och den heter  ‘Emilie’.

nerium1

Och så är den så där buskig och fin.  Mitt exemplar har jag köpt på Blomsterlandet, Sisjön, här i Göteborg.

Så vill du ha en fin Nerium så passa på nu. Det fanns även med vita och röda blommor.

Du kan gå in på Blomsterlandet och söka var din närmsta butik ligger. Se länk till Blomsterlandet bland mina  Länkar.

Nu vet jag ju inte om alla blomsterland har Nerium just nu, men troligen så har de det.

Och självklart kommer det mer bilder här när min blommar 🙂

 

2 thoughts on “Nerium Oleander ‘Emilie’

  1. Anita

    Grattis till din nya Nerium. Den ser ut precis som min som också har enkla rosa blommor. Jag kan inte vara utan Nerium, jag har den på altanen bredvid min mörkröda klematis på somrarna. Dom är ett vackert par tillsammans. Min är ca 2 meter nu och har precis börjat blomma, fast än så länge får den stå kvar i uterummet. Får inte flytta ut förrän i slutet av maj.

    Ha en fin fredag 🙂

    Kram Anita

    Svara
    1. langberg Inläggets författare

      Ja, jag kommer ihåg att du har en vacker Nerium. Jag tycker nästan de med enkla blommor är finast.
      Nu hoppas jag mycket på min Emilie 🙂
      Kram Ulla

      Svara

Kommentera

