Pelargonen ‘Honeywood Suzanne’

Den här pelargonen köpte jag sent på säsongen förra året. Då var den väldigt risig. Men jag tyckte så mycket om blommorna.

honey1

Och det gör inte så mycket om de är lite risiga när man köper dom. De hämtar sig fort efter nerklippning och omplantering och det var precis vad jag gjorde när jag kom hem med den. Så efter ett tag blev den fin och fräsch igen.

Jag tog sticklingar på sensommaren och det är dom som blommar nu.

honey3

Den är väldigt gracil i växtsättet och mycket blomvillig. Det kommer blommor hela tiden.

honey4

Blomman har ett lite ”rufsigt” utseende . Det var nog det jag fastnade för och färgen, så klart 🙂

Pelargoner är så tacksamma växter och om man plockar bort de vissna blommorna så blommar den ännu mer.

2 thoughts on “Pelargonen ‘Honeywood Suzanne’

Kommentera

