4 nya pelargoner ‘Concolor Lace’ nr 2

Här kommer  nr 2 av mina nya pelargoner. Detta är också en doftpelargon och den heter ‘Concolor Lace’.

clace1

Detta är en nätt pelargon, blommorna är inte stora, men jättesöta. Concolor Lace blir som en liten buske översållad med de små hallonröda blommorna, när den vuxit till sig ordentligt, det har ju inte min gjort ännu. 🙂 Får återkomma med bilder när den gjort det.

clace2

Doften ska vara hasselnötslik, men jag tycker mer bladen doftar åt mint/citron/mynta-hållet. Hasselnötsdoften har jag svårt att känna, men det spelar absolut ingen roll, jag tycker den är jättesöt. Jag gillar doftpelargoner, tre av de fyra jag köpte är doftpelargoner.

One thought on “4 nya pelargoner ‘Concolor Lace’ nr 2

  1. Anita

    Jag håller med, doftpelargoner är underbara. Det här var en nyhet för mig. Vilken vacker färg på blomman. Roligt att den har växtsätt som en liten buske. Ibland ränner dom ju iväg … fast då går det ju alltid att stamma upp dom 🙂 Nu ser jag fram mot presentationen av din tredje 🙂

    Kram Anita

    Svara

Kommentera

