Blommande bougainvillea

Nu har min bougainvillea börjat blomma igen efter ett års uppehåll. Förra året planterade jag om den och då blev det inga blommor. Jag läste senare att bougainvillean inte gillar att bli omplanterad, men det visste jag inte då.

Så i år har jag inte rört den och nu kommer blommorna 🙂

1bougan

En regnig dag, det har det ju varit gott om den senaste tiden, då passade jag på att fotografera den.

bgflow2

Och här ser man själva blomman, den lilla vita. De tre färggranna högbladen är ju dom som drar blickarna till sig, medan själva blomman är ganska oansenlig, men söt. När den blommat klart ska jag klippa ner den för den är ganska hög nu. Men jag väntar nog med omplantering några år till 🙂

Kommentera

